תוכנית ההאצה של TLV Generator Program

///תוכנית ההאצה של TLV Generator Program

תוכנית ההאצה של TLV Generator Program

TLV GENERATOR היא תוכנית המתמקדת בבניית מוצר ראשוני המתחיל מרעיון. מדובר בתכנית ראשונה מסוגה המאיצה את המוצר ואת הצוות במקביל. התוכנית מאפשרת ליזמים להתפתח ולפתח את המוצר שלהם בהתאם לנתוני משתמשים ולקוחות, גם ללא גיוס שותף טכנולוגי.

מאפיינים מרכזיים של התכנית:

שם התכנית המלא: TLV Generator Program
שנת הקמה: 2017
קהל היעד: התכנית מקבלת כל מיזם טכנולוגי רציני שזקוק לשירותיה.
משך התכנית: ארבעה חודשים.
עלות ההשתתפות: יזמים המעוניינים להצטרף לתכנית נדרשים להשקיע מכספם תמורת פיתוח המוצר במסגרת התכנית ושירותיה הנלווים. על מנת לנסות ולהקל על יזמים, מנהלי התוכנית מתקשרים עם גופים שונים לצורך מתן מלגות או אשראי בתנאים מועדפים לסטארט-אפים המעוניינים להשתתף אך אין באמצעותם את הסכום הנדרש.
מיקום: Merkspace Tel Aviv, סניף קרליבך 10, תל אביב. 
מקימי ומובילי התכנית: אבי וייס וטל כטרן. אליהם הצטרפו אלי סוויד, אריאלה סוויד, יעל נתן ואיריס גולני. 
שיתופי פעולה: משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן (HFN), משרד הפטנטים לוצאטו, משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג.
אתר האינטרנט: http://www.tlvgenerator.com
כתובת המייל: info@tlvgenerator.com

מה כוללת התוכנית?

התוכנית נותנת למשתתפים בה סביבת עבודה נוחה, ומעניקה עזרה בפיתוח המוצר הראשוני (MVP), אשר נעשה באמצעות מומחים לפיתוח מוצר ראשוני מהשורה הראשונה. כמו כן, התכנית כוללת צוות בעל ניסיון רב לצורך ליווי בשלבים המוקדמים של הסטארטאפ. בנוסף, ישנו דגש על שידרוג ופיתוח כישורי היזמות של המשתתפים. ההכשרה כוללת מפגשים, מנטורינג, סדנאות פרזנטציה, ייעוץ חשבונאי ומשפטי ו-Demo Day למשקיעים. בנוסף, מסייעת התכנית בפיתוח העסקי של המיזם על מנת לגייס מימון ואף חושפת את המשתתפים למשקיעים פוטנציאלים. 

למי מיועדת התוכנית?

התוכנית מיועדת ליזמים בעלי רעיון תקף (אין צורך במוצר קיים) אשר מחויבים לתהליך כאשר חבר צוות אחד לפחות נדרש להיות מחויב לפעילות במשרה מלאה. יכולת כספית למימון העלויות הכרוכות בתוכנית גם כן נדרשת (פיתוח המוצר) אך אפשר למצוא לכך פתרונות יצירתיים. 

הסבר אודות שלבי התוכנית:

שלב ראשון– "שלב הקבלה", תהליך הקבלה לתכנית מתחיל בהגשת פנייה ראשונית. לאחר מכן הסטארטאפים הנבחרים יוזמנו למפגש עם ה-CTO (שותף טכנולוגי) של התכנית על מנת לבדוק את האפשרות של פיתוח המוצר, ובשלב האחרון יתקיים דיון בוועדת ההיגוי. השלב השני והצעד הראשון בתכנית הינו "ההקדמה" ועוסק במבוא לסטרטאפים : אתגרים, מכשולים וטיפים להצלחה. השלב השלישי, המרכזי ביותר שמתפרס לאורך רוב חודשי התוכנית עוסק בפעולות הראשוניות בחיי מיזם: הגדרת תוכנית העבודה הראשונה, הכרת השוק, בחינת נתוני הלקוחות והמשתמשים, יעוץ משפטי ויצירת מסמכים משפטיים מתאימים, הכנת מסמכים עסקיים ובניית אסטרטגיות חדירה לשוק. בשלב השלישי והאחרון "DEMO DAY" העוסק בעמידה של הצוות בכוחות עצמו בצעדיהם הראשונים בשוק.

ייחודיות התוכנית על פני תוכניות אחרות:

TLV GENERATOR ייחודית בהיותה תכנית המקבלת לשירותיה יזמים ללא מוצר ראשוני. ברוב המקרים, ללא מוצר, לא ניתן להתקבל למאיצים מן השורה הראשונה, כאשר רוב המאיצים אף אינם מסייעים בפיתוח המוצר. לכן, הסטארט אפים שיסיימו את התכנית ייצאו עם מוצר ראשוני שכבר פעיל בשוק ובעל נתונים ומדידות על קבוצת משתמשים משמעותית לאפליקציה, לקוחות או משתמשי אבטיפוס למוצר המשלב חומרה. עוד טרם ה-"Demo Day" בסוף התוכנית, יעמדו לרשות הצוותים נתוני אמת (ולקוחות – משתמשים) מן המוצר שפיתחו (באמצעות חיבור ללקוח ראשוני שיתנסה במוצר).

יתרונות וחסרונות של התוכנית לעומת תוכניות אחרות:

פיתוח המוצר הראשוני במסגרת התכנית, מגדיל את סיכויי ההישרדות של המיזם בשנה הראשונה, בכך שיוצרת מסגרת המאפשרת להקימו מן היסוד –  עם סיכויי הצלחה ברורים יותר. לרוב, מיזמים שמנסים לגייס מרעיון בלבד ללא מוצר ראשוני נדרשים "לתת" אחוזים גבוהים תמורת סכום נמוך עבור רמת הסיכון למשקיע. לכן, היתרון המהותי ביותר בתוכנית היא ההגעה לשלב הגיוס לאחר  POC (proof of concept)- כלומר, הגעה לשלב הגיוס עם נתונים והוכחות לגבי פוטנציאל המוצר או השירות של החברה. יתרון נוסף הינו התמיכה והדגש בשיפור הכישורים של היזמים, וזאת באמצעות רכישת כישורי יזמות וליווי ממנטורים מובילים בתחום, עד ל- DEMO DAY"" (מיזמים רבים קמים ונופלים בשלב זה בהיעדר תמיכה נכונה). החיסרון נמצא בצד הכספי בהשתתפות בתכנית אשר דורשת השקעה כספית מצד היזמים בפיתוח המוצר עצמו. למרות זאת, מדובר בתשלום מינימלי בעלות הפיתוח נטו ביחס לתשלום לפיתוח חיצוני או ע"י מתכנת עצמאי בשוק, ובנוסף שלפיתוח בתכנית עצמה מתווספים עוד הרבה שירותים נלווים, אשר אינם מוצעים בדרכים אחרות באותו מחיר. 

בוגרי התכנית:

המחזור הראשון של התכנית התחיל בינואר האחרון ומגיע לסיומו בדיוק בימים אלו ולכן, עדיין לא קיימת רשימת בוגרים לתוכנית. לאן יגיעו המשתתפים ומי הם זאת נוכל לדעת רק בקרוב. לאחרונה אף קיבלנו הצצה קטנה לאחד הצוותים, לאחר שאלו (באחד משלבי התהליך) גייסו משתמשים למוצר שלהם תוך שהם נעולים בכלוב בכניסה לדינזגוף סנטר, דבר שהביא להמון תגובות והתלהבות מהבאים והולכים בסביבת הסנטר.

התכנית מהווה שינוי בתפיסה המקובלת כיום בעולם הסטארטפים בישראל, ומאפשרת לכל מי שמעוניין להקים סטארט אפ עם מוצר מוגמר, הכשרה, ידע וקשרים בתחום, גם ללא נסיון או ידע טכנולוגי. מטרת התכנית איננה להאיץ את התפתחות הסטארט אפ, אלא להוות את המסגרת שמאפשרת להקימו. 

By | 2017-05-30T12:57:20+00:00 מאי 28th, 2017|Articles, אקסלורטורים וחממות|0 הערות

אודות המחבר:

May Ger
סטודנטית למשפטים בדגש עסקי, במרכז הבינתחומי, הרצליה. בזמנה הפנוי נהנת מפיעלות ספורטיבית, למידת תחום הייטק לרבדיו ומנהלת סטרטאפ ישראלי בתחום האופנה.
נגישות