תכנית ההאצה של Hubanana

///תכנית ההאצה של Hubanana

תכנית ההאצה של Hubanana

החממה [Hubanana] הינה חממה הפועלת מ-2013 ללא מטרות רווח, בהובלת מנהלת העסקים של עיריית רעננה המאפשרת לחברות סטארטאפ בתחומי האינטרנט והמובייל לקבל שירותים חברתיים ומקצועיים. 

מאפיינים מרכזיים של התכנית:

  • שם התכנית המלא: Hubanana 
  • שנת הקמה: מרץ 2013. 
  • קהל היעד: סטרטאפים בשלבים מוקדמים. 
  • משך התכנית: מחזורים של חצי שנה עד שנה. 
  • עלות השתתפות: דמי רצינות ע"ס 250 שקלים לחודש ליזם. אינם לוקחים אקוויטי. 
  • מיקום/כתובת: החרושת 27, רעננה. 
  • תחום התמחות: תחום האינטרנט והמובייל. 
  • מקימי ומנהלי התכנית: a הוקמה במרץ 2013 על ידי עיריית רעננה ב"פארק התעשייה והמסחר" בראשותו של רועי דינוביץ. הפרויקט והיועצים של Hubanana מנוהלים על ידי עידן מאיר. החזון של פרויקט Hubanana הוא להפוך ל"בית" ליזמים ולסטארט-אפים ולדחוף אותם להצלחה, על ידי הצעת סביבת העבודה הנוחה ביותר. 
  • אתר אינטרנט: www.hubanana.com
  • יצירת קשר: 
    מייל: Email-info@hubanana.com 
    טלפון: 09-7400270

מה כלול בתוכנית?

החממה מציעה שירותי ליווי אישי באמצעות מנטור, שעות ייעוץ, סדנאות, הרצאות, מפגשים חברתיים על בסיס שבועי, הנהלת חשבונות ו30 עמדות מחשוב. הערכת שווי השירותים שמציעה החממה הינו ע"ס 15,000 ש"ח וניתן ללא עלות לחברי Hubanana בלבד. 

למי מיועדת התוכנית?

התוכנית מתמקדת בסטרטאפים בשלבים מוקדמים עם זיקה טכנולוגית או עסקית העוסקים בתחום האינטרנט והמובייל. 

הסבר אודות שלבי התוכנית:

הדרישות ההתחלתיות הינם מילוי טופס ממוחשב באתר החממה ומעבר ראיון קצר ע"י צוות Hubanana. המטרה במפגש היא להציג ליזמים את הדרישות והחוקים להשתתפות בחממה ולמפות עימם את הצרכים הייחודיים של המיזם שהם בונים. המחזור ליזם בודד הינו 5 חודשים, ומחזור ולצוות של יזמים הינו עד שנה של עבודה מול החממה. 

מה מייחד את התכנית הזאת מתוכניות אחרות?

הייחודיות הבולטת של Hubanana הינה באי לקיחת אקוויטי מהיזמים, ודמי רצינות נמוכים. התוכנית לא מצריכה התחייבות מצד היזמים והם מורשים לפרוש בכל שלב. אחד מהמאפיינים הבולטים הינו מתן דגש רב לנטוורקינג בין היזמים למשקיעים ומנטורים, המתבטא בפגישות מרתון ספייד דייטינג בו יוצגו עשרות יזמים מול המשקיעים והצגתם לגורמי מפתח בתעשייה. בנוסף, התוכנית מקבלת רוח גבית מעיריית רעננה על כלל פעילותה.

יתרונות וחסרונות של התוכנית לעומת תוכניות אחרות:

לעומת תכניות אחרות, Hubanana  אינה לוקחת אקוויטי ומציעה שירותי הנהלת חשבונות. בנוסף, ל-Hubanana שותפות עסקית עם מעל 50 עסקים כך שביכולתה להציע שירותי נטוורקינג נרחבים. מאידך, Hubanana מתמקדת רק בסטרטאפים צעירים בתחום המובייל או האינטרנט ואינה תומכת בפרילנסרים או בסטרטאפים בשלבים מתקדמים יותר. 

דוגמאות לבוגרי התכנית/הישגים:

עד כה קיימים כ-34 בוגרים ובנוסף אליהם החלו לפעול במתחם כ-16 סטרטאפים מתחומי האינטרנט התוכנה והאפליקציה. Hubanana מטפח את המיזמים מהשלבים הראשוניים ועד לבגרות. בין בוגרי החממה ניתן לציין לדוגמא את TROPHiT- פלטפורמה המאפשרת למפתחי משחקי מובייל ואפליקציות לפרסם ולקדם את עצמם. הפלטורמה יוצרת קופונים חינמיים (שלבים, מטבעות, כוחות מיוחדים) אשר יכולים לקדם את המשתמש ולמשוך אותו לתוך המשחק ללא התערבות בארכיטקטורת האפליקציה. סטארט-אפ נוסף מטעם החממה הינו Zikit- המאפשרת ללקוי ראייה לקבל מידע וחיווים דרך סנסורים לגבי מיקומם ובכך עוזרת להם להתמצא בצורה טובה יותר במרחב. 

כפי שתואר עד כה, Hubanana חורטת על דגלה את מתן ההיצע והשירותים הרחב ליזמים, ולכן מציעה אגד של שירותים ייחודיים ולוקחת יד ביד סטרטאפים בשלב המוקדם ועוזרת להם לצמוח. ניתן להגיע למפגשים המתקיימים במתחם, דוגמת מפגש בנושא אומנות גיוס ההון ולהתרשם מאיכות המפגש, הנטוורקינג שנרקם במסגרתו וזמינות ופתיחות המנטורים. 

By | 2017-06-05T13:02:17+00:00 מאי 24th, 2017|Articles, אקסלורטורים וחממות|0 הערות

אודות המחבר:

Ben Ben David
סטודנט למשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי, הרצליה. חובב מושבע של גאדג’טים וטכנולוגיה ובזמנו הפנוי בן אוהב לשחות ולהטיס רחפנים.
נגישות