תכנית ההאצה של The Junction

///תכנית ההאצה של The Junction

תכנית ההאצה של The Junction

The Junction הינו מאיץ סטארט-אפים הממוקם בדרום תל-אביב המקיים תכנית בת 6 חודשים שמעניקה ליזמים פלטפורמה להקמת חברה פורצת דרך החל משלב הseed. לכל מיזם מותאמת "חליפה אישית" של ליווי וייעוץ בהתאם לתחומי פעילותו וצרכיו הייחודיים.

מאפיינים מרכזיים של התכנית

שם מלא: The Junction         
קהל היעד: מיזמים פורצי דרך שמבחינה טכנולוגית יכולים להבחין עצמם מחברות קיימות בשוק.
משך התכנית הוא כשישה חודשים.
עלות ההשתתפות: ללא עלות.
כתובת: שוקן 13, תל אביב-יפו.
תחום התמחות: התוכנית אינה מתמקדת בתחום ספציפי ופונה למגוון רחב של תחומים.
מקימי ומנהלי התוכנית: The Junction  הוקם ע"י קרן ג'נסיס ומנוהל בגיבוי קרן F2 המתמחה במימון ותמיכה בחברות טכנולוגיות בשלבים המוקדמים בטרם כניסת VCs. 
אתר אינטרנט: http://thejunction.co.il 
טלפון/מייל:  Mor@thejunction.co.il

מה כלול בתוכנית?

התכנית מעניקה כלים ותנאים להצלחה עבור המיזמים המשתתפים בה. ראשית, התכנית מאפשרת מימון (אינו מחייב) עד לסכום של $100,000. שנית, כל חברה מקבלת ליווי צמוד משותף בקרן F2 כדי לסייע בעמידתה ביעדים ויצירת קשרים. בנוסף, מבין לתכנית שותפות חברות גדולות בשוק המאפשרות למיזמים נבחרים לבצע פיילוט משותף ולבצע "הרצה" לחברה. כמו כן, המיזמים מקבלים ללא תשלום ייעוץ פיננסי מDeloitte וייעוץ משפטי מ"מיתר" למשך התכנית וכן ניתנות הטבות חיוניות שונות כגון שירותי משרד, סבסוד תקציבי פרסום בגוגל, פייסבוק, ושירותים אינטרנטיים נוספים.  

 

למי מיועדת התוכנית?

ראשית ניתנת עדיפות למיזמים העוסקים בתחומים ספציפיים ( ראה בהתחלה, סעיף 1.3) שנית, נדרש שצוות המיזם יורכב מכלל בעלי התפקידים הדרושים להפעלתו ושעם המייסדים נמנה גם CTO. כמו"כ, ישנה דרישה שהצוות יתחייב להשקיע 100% מזמנו במיזם. עד כה בכל מחזור של התכנית נטלו חלק 5-10 מיזמים.

הסבר אודות שלבי התוכנית:

התכנית נחלקת לשני חלקים: החלק הראשון הוא ליווי ייחודי ומותאם למאפייניו של המיזם ב"חליפה אישית", החלק השני הינו מובנה ומועבר לכלל המיזמים בתכנית. בחלק המותאם ישנן פגישות תלת- שבועיות של צוות התכנית עם חברי המיזם בה עוקבים אחר התקדמות המיזם, בונים קשרים והיכרויות עם גורמים חיוניים, למיזם מוצמד מנטור ממאגר המנטוריםם הרחב של התכנית שעוסק בתחומים הרלוונטיים למיזם, זהותו נקבעת בהתאם לבקשת צוות המיזם. כמו כן, מתקיימת פגישה שבועית עם מנטור מקרן F2 המסייע למיזם ע"י יצירתת היכרויות ונטוורקינג וליוויו בצעדיו הראשונים בעולם העסקי. בחלק המובנה של התכנית ישנה פגישה חודשית עם מנטורים המגיעים מרקעים שונים ותחומי התמחות מגוונים, פגישותת קבועות עם מנטור KPI בהן עוקבים אחר עמידת המיזם ביעדים שהציב. בנוסף, מתקיימים מפגשים שבועיים בהם לוקחים חלק כלל היזמים, המנטורים והשותפים מקרן F2 ובהם משתפים בהתקדמות ובאתגרים השונים. כמו"כ, ישנן הרצאות וסדנאות העשרה מדי חודש ולקראת סוף התכנית מתקיים Demo Day אשר במסגרת ההכנה אליו היזמים נפגשים עם מומחי "Story-telling" כדי למקסם את ה pitch ואת הצגת המיזם.

מה מייחד את התכנית הזאת מתוכניות אחרות?

צוות התכנית, השותפים בה והמנטורים השונים הינם בעלי ניסיון רב, לאחר עבודה צמודה עם כ122 מיזמים במהלך 16 מחזורים ניכר שבעבור מיזמים העוסקים בתחומים המוזכרים בסעיף 1.3 זוהי תכנית הנחשבת כטובה מאוד, שכן ביחס לאחרות היא מקנה למיזמים פרק זמן משמעותי מאוד בו ניתנים לו הכלים הדרושים להצלחה.

יתרונות וחסרונות של התוכנית לעומת תוכניות אחרות:

חסרון התכנית מצוי בתנאי הקבלה אליה, הדרישה לצוות מלא יכולה להיות בעייתית למיזמים מסוימים שכן ישנם מייסדים שרק לאחר תקופת חיפושים משמעותית משלימים את הרכב הצוות או שהם מחליפים אותו באופן תכוף. בנוסף, הדרישה  ל-CTO  כמייסד אינה מאפשרת הגשת מועמדות למיזמים רבים ללא CTO בהרכב המייסדים. עם זאת, לתכנית יתרונות משמעותיים כגון: היעדר דמי השתתפות (בניגוד למרבית התכניות), ליווי הנעשה ע"י התאמת "חליפה אישית" ומנטור ייחודי המותאם למאפייני המיזם ולצרכיו בשונה מתכניות אחרות בהן הליווי הוא גנרי.

דוגמאות לבוגרי התכנית/הישגים:

עד כה נערכו 16 מחזורים של התכנית, מתוך 122 מיזמים "בוגרי התכנית" כ69 גייסו סכום כולל של כ-$345,000,000. מקרב אלו ניתן למצוא חברות שבצעו אקזיט מצליח.

לאור האמור, ניכר שעבור יזמים העוסקים בתחומים המועדפים על צוות התכנית, זו תכנית שביכולתה להעניק כלים שיסייעו למיזם לפרוץ דרכים חדשות, להתפתח ולייצר קשרים וההיכרויות בעלי חיוניות רבה. אך עם זאת, עבור מיזמים מסוימים פרק זמן של כחצי שנה יכול להוות פרק זמן ארוך מדי ולהיתפס ככזה העלול לעכב את התקדמות המיזם ולכן זהו שיקול משמעותי בבחירת התכנית הרצויה. לסיכום, ניכר שיתרונותיה של התכנית גוברים על חסרונותיה וההשתתפות בה היא הזדמנות משמעותית עבור יזמים לבצע "קפיצת מדרגה" משמעותית בדרך להצלחה. 

By | 2017-06-04T19:26:21+00:00 מאי 29th, 2017|Articles, אקסלורטורים וחממות|0 הערות

אודות המחבר:

Eilon Morag
סטודנט למשפטים וממשל במרכז הבינתחומי הרצליה. שואף להיות בתפקיד מרכזי בעולם היזמות הישראלית ולהיות בעלים של חברה שמובילה שינויים מהפכניים בחיינו. בזמנו הפנוי הוא אוהב לקרוא על בטחון לאומי ומדיניות חוץ, וכן לטייל ולגלות את חיי הלילה בתל אביב.
נגישות